Zadania logopedy szkolnego

Obrazek

 

Diagnoza:

Określa charakter wady (rodzaj i stopień nasilenia) oraz przyczyny jej powstania. Pozwala na zaprogramowanie odpowiedniej terapii dostosowanej do indywidualnych potrzeb dziecka. Badanie diagnostyczne obejmuje:

a) badania wstępne w celu ustalenia stanu mowy uczniów:

b) diagnozowanie logopedyczne:

c) organizowanie pomocy logopedycznej;

 

Terapia:

a) prowadzenie terapii indywidualnej i w razie konieczności grupowej;

b) w razie konieczności organizowanie pomocy logopedycznej dla dzieci z trudnościami w czytaniu i pisaniu przy współpracy z pedagogami i nauczycielami prowadzącymi zajęcia korekcyjo - kompensacyjne;

Obejmuje kolejne etapy pracy korekcyjnej:

Ćwiczenia wspomagające terapię logopedyczną:

a) podejmowanie działań profilaktycznych, zapobiegających powstawaniu zaburzeń komunikacji językowej oraz czuwanie nad prawidłowym rozwojem mowy:

b) wspieranie działąń wychowawczych i profilaktycznych nauczycieli, wynikających z programu wychowawczego szkoły i programu profilaktyki:

c) prowadzenie różnych form pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla uczniów, rodziców, nauczycieli.

Profilaktyka:

Profilaktyka logopedyczna ma kluczowe znaczenie dla prawidłowego rozwoju językowego dziecka. Zastosowana u małych dzieci pozwala na uniknięcie często żmudnej i długotrwałej terapii w starszym wieku. Profilaktyka logopedyczna, czyli skuteczne zapobieganie wadom wymowy poprzez wczesną interwencję logopedyczną oraz stymulację prawidłowego rozwoju językowego, obejmuje:

Logopeda Wioletta Skorupińska

3.08.2022 // sp2.kostrzyn.pl