W klasach 4 i 5 miały miejsce warsztaty pt. „Fonoholizm i higiena cyfrowa – jak zapobiegać e-uzależnieniom uczniów?”.
Zajęcia miały na celu uświadomienie uczniom z jednej strony jak bardzo pomocne mogą być nowe technologie, a z drugiej strony pokazały, jaki wpływ ma ich nadmiar na funkcjonowanie, jakie skutki mogą przynieść niewłaściwe z nich korzystanie, prowadząc m.in. do fonoholizmu, czyli uzależniania od telefonu.
Liczne badania postpandemiczne wskazują na niski poziom higieny cyfrowej uczniów, stąd higiena cyfrowa stała się koniecznym elementem dbania o bezpieczeństwo i zdrowie. Warsztaty zachęcały uczniów, do wypracowania wspólne z rodzicami domowych kodeksów ekranowych, ustalenia zasad i limitów, które obejmowałyby wszystkich domowników. Proponowały, zachęcały uczniów do innych, atrakcyjnych form aktywności niezwiązanych ze światem on-line.
Pedagog szkolny, Iwona Rosiewicz
|